Online

Online presence

Niemand twijfelt aan een goede online presentatie. Maar waarom is het dan zo moeilijk om je website precies die goede uitstraling te geven? L&P Communication biedt een simpele en efficiënte aanpak: een origineel, in het oog springend design in combinatie met een optimale technische uitwerking. Daarbij is elke site voorzien van een gebruiksvriendelijk CMS waarmee je meteen — zonder verdere kennis — aan de slag kunt.

Websites

Onmisbaar in je communicatie. En vaak de eerste belangrijke indruk die je achterlaat. Daarom zijn we zo gedreven bij de vormgeving en productie van onze websites. Niet alleen door de focus op een eye catching, unieke vormgeving. Maar juist ook door een efficiënte front-end en back-end  technische ondersteuning. Uiteraard houden we daarbij rekening met conversie, een goede vindbaarheid door zoekmachines en de weergave van de site op diverse beeldschermformaten. Elke door ons geproduceerde website wordt op maat gemaakt. Waarbij alle concepten en ideeën, zonder beperkingen vooraf, digitaal worden vertaald en uitgewerkt

Content Management Systeem

De Content Management Systemen die we implementeren zijn WordPress of ons eigen LPC-CMS. Als gebruiker wil je je site actueel en up-to-date te houden: eenvoudig en vooral gebruiksvriendelijk. Hiermee kun je gemakkelijk teksten plaatsen en aanpassen, foto’s in een ideale grootte en resolutie uploaden (ook in zwart-wit of met een filter) en wijzigingen real-time doorvoeren. We vinden het namelijk enorm belangrijk dat onze gebruikers zelf alles kunnen aanpassen. Voor de look & feel gaan we daarbij uit van applicaties die mensen dagelijks gebruiken, denk aan MS Word, zodat ze vrijwel meteen aan de slag kunnen.

Search Engine Optimalization

Goede content is een van de belangrijkste elementen voor een optimale vindbaarheid door zoekmachines (SEO). De Web Crawlers laten zich niet meer misleiden door html-trucjes. Googlebot — onbetwist de belangrijkste crawler — kijkt naar échte content. Daarom begint een goede indexering van je website door het bieden van authentieke content met unieke titels en nieuwswaardige bodytekst en een logische semantische opbouw en structuur van je site.

Daarnaast heeft een goede vindbaarheid alles te maken met de structuur van je site. Dat betekent: front-end een in het oog springend ontwerp en back-end schone code en een duidelijke semantische opbouw. Want alleen door een logische structuur — die rekening houdt met de verwachtingen van je eindgebruiker — zorg je voor een optimale interactie met je klanten.

We maken vanzelfsprekend veelvuldig gebruik van Google Webmaster Tools (nu: Google Search Console) en Google Analytics om de vindbaarheid door zoekmachines te optimaliseren en alle mogelijkheden in te zetten om de conversie van je website te verhogen en te verbeteren.

Responsive & Adaptive Design

Responsive Design betekent dat je site zich naadloos aanpast aan de schermgrootte van een smartphone of tablet. Daarbij is het belangrijk dat je site op alle mogelijke formaten dezelfde uitstraling heeft. Door je design adaptive te maken, bepaal je wanneer, en waarom, je bepaalde informatie op kleine schermen weglaat. Het doel is alle web-weergaves naadloos en perfect op elkaar aan te laten sluiten en te garanderen dat eindgebruikers overal dezelfde online ervaring hebben.