E-Marketing

E-mail Marketing

Van alle manieren om met je prospects en klanten te communiceren, blijft E-mail in alle opzichten favoriet. Dit blijkt uit een door BrightWave uitgevoerd onderzoek naar ‘het communicatiegedrag van Millennials’ en de enquete ‘Nationaal E-mail onderzoek 2016’ naar E-mailgedrag.
Na WhatsApp is E-mail het eerste waarmee de (werk)dag wordt begonnen. En — misschien tegen de verwachting in — mails van merken, de overheid en persoonlijk belangrijke informatie worden nog steeds graag ontvangen. Waarbij de helft van alle emails op een smartphone of tablet wordt gelezen. Echter, de voornaamste reden van mensen om zich voor een Nieuwsbrief uit te schrijven zijn:

Randvoorwaarden

Daarom is het belangrijk om je Email-marketing zorgvuldig en adequaat in te zetten. Dat betekent in een notendop:

Reputatie

Als je wilt dat je E-mailmarketing campagnes succesvol zijn, dan moet je reputatie — gelinkt aan de domeinnaam en het IP-adres waarvan je gaat verzenden — onberispelijk zijn. Eigenlijk net zoals in het gewone leven. Is dat niet het geval, dan zullen je Nieuwsbrieven steeds minder aankomen in de Inbox van je contacten en steeds vaker als spam worden gemeld. Dat is echt het allerlaatste wat je wilt: hierdoor zullen je domeinnaam en het IP-adres uiteindelijk bij alle ESP’s (Email Service Providers) als spammer op een blacklist wordt gezet.

Dit is te voorkomen door je reputatie te waarborgen en alleen Nieuwsbrieven te versturen aan contacten die zich hiervoor hebben ingeschreven en ze ook daadwerkelijk willen ontvangen. En door er voor te zorgen dat mensen die zich hebben uitgeschreven ook écht geen Nieuwsbrieven meer ontvangen. Dus:

Goede resultaten — en een goede conversie — bereik je alleen maar door je mailinglijst te koesteren en zorgvuldig op te bouwen met waardevolle contacten die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in je product of dienst.

L&P Communication heeft ‘in-house’ een LPC-mailer ontwikkeld waarmee je veilig en betrouwbaar professionele Nieuwsbrieven kunt versturen. De LPC-mailer is gebouwd met gebruiksvriendelijkheid als uitgangspunt: na een korte uitleg kun je zelf mailinglijsten aanmaken, een nieuwsbrief maken, testen en uiteindelijk verzenden. Daarnaast heb je direct na verzending een duidelijke, grafische weergave van het aantal verzonden emails, de geopende en gelezen mails en eventuele bounces.

De LPC-mailer wordt per keer helemaal op maat gemaakt. Naar aanleiding van een basisontwerp voor het algemene beeld maken we een aantal templates/sjablonen voor verschillende toepassingen. Daarbij implementeren we een uitgebreide editor waarmee je zeer eenvoudig zelf teksten en foto’s kunt plaatsen.

Graag laten we je zien hoe onze LPC-mailer werkt en hoe je deze kunt toepassen in je marketing- en communicatiestrategie. Klik hier voor het maken van een afspraak.